onsdag den 3. oktober 2007

Kinesertysk

En kineser flyver til Tyskland, uden at tale et eneste ord af sproget. Han kommer forbi nogle børn der råber : "Jeg, jeg, jeg". Det prøver han at huske på. Han kommer forbi et slagteri, hvor slagteren siger: "Kun med kniven går det godt". Det prøver kineseren også at huske. Et stykke videre møder kineseren en fulderik, som er lænt op af en lygtepæl, der siger: "...og endlig har jeg ferie". Det vil han også huske. På et tidspunkt kommer han forbi et sted, hvor der er politi og mange mennesker. Der ligger et lig. Politiet spørger hvem der ku' ha' været det? Kineseren sagde: "Jeg, jeg, jeg". Betjenten spurgte, hvordan han gjorde det? Kineseren svarede: "Kun med kniven går det godt". Politiet tager ham med og han kommer i spjældet, hvor kineseren ligger på sengen og synger: " .... og endelig har jeg ferie".

Ingen kommentarer: