onsdag den 3. oktober 2007

Den lille Fritz

Lille Fritz skal lave 5 sætninger i sit hæfte. Han går til moderen og spørger, hvad han kunne skrive om. Moderen siger: "Lad mig være. Jeg har ikke tid lige nu". Det skriver han ned. Han kommer forbi værrelset af broderen, der synger: "Ole, ole, ole, ole". Det skriver han også ned. Han møder søsteren og siger, at han skal skrive 5 sætninger i hæftet og ved ikke hvad. Søsteren siger: "Skriv bare du er superman". Det gør han så. Nu mangler der kun to. Han kommer forbi babyen, der ligger i vuggen og siger "bæh, bæh, bæh". Det skriver han også ned. Til sidst møder han faderen, der har en lille marcipangris i hånden og siger: "En lille rosa marcipangris".
I skolen spørger lærinden Fritz om sætninger. Han svarer med sin første sætning: "Lad mig være, jeg har ikke tid lige nu!". Han bliver sendt op til rektoren og jubler : "Ole, ole, ole, ole". Rektoren spørger: "Hvem tror du egentlig du er?" Fritz svarer: "Jeg er superman". "Hvem tror du din lærinde er?", spørger rektoren. Han svarer: "Bæh, bæh, bæh". Rektoren spørger for sidste gang: "Og hvem tror du jeg er?". Fritz svarer: "En lille rosa marcipangris...."

Ingen kommentarer: